MAXON ohlašuje Cinemu 4D Release 19

Můžete se těšit na řadu zásadních vylepšení v MoGraphu, Viewportu, nové nástroje a kamery, nastavení úrovní Level of Details, přepracované jádro programu, podpora AMD Radeon ProRender, a řadu dalších novinek.

FRIEDRICHSDORF, Německo – 31. července 2017 – V rámci konference SIGGRAPH 2017 dnes MAXON ohlásil novou verzi svého 3D modelovacího a animačního programu Cinema 4D Release 19 (R19).

Kromě řady novinek přináší Cinema 4D R19 několik zásadních změn některých částí jádra programu, díky kterým bude možné v blízké budoucnosti přinést uživatelům nové a výkonnější funkce a nástroje. Jedná se zejména o modelovací jádro, jádro pro práci s multimediálními soubory, GPU rendering pro Windows i Mac a podpora OpenGL v 3D texturovacím nástroji Bodypaint 3D.

Seznam nejdůležitějších novinek Cinema 4D Release 19:  

  • Vylepšení Viewportu – přidaná podpora zobrazení odrazů a hloubky ostrosti ve spojení s efekty ambient occlusion a teselace (uvedené ve verzi 18) umožňují vytvářet velmi realistické vizualizace a animace v reálném čase včetně následného export do formátu MP4.
  • MoGraph vylepšení – pokračování vývoje extrémně populárního a úspěšného modulu pro 3D motion grafiku přináší další vylepšení nástroje Voronoi Fracture, nyní s možností progresivního rozbití objektů, přidávání displacement šumu pro větší realističnost vzhledu odlomených částí nebo definování spojení částí objektů do celků s vlastním chováním. Zcela nový Soud Effector dovoluje multimediálním 3D umělcům vytvářet 3D animace reagující automatizovaně na různé frekvence jednoho zvukového souboru.
  • Nová sférická kamera – pro tvorbu stereoskopických VR360° videí a projekce na polokouli včetně široké škály nastavení.
  • Nový nástroj pro redukci polygonů funguje jako generátor a je tudíž možné redukovat polygony několika objektů najednou v celé hierarchii. Redukce se předpočítává dopředu, takže jakákoliv následná změna síly redukce je extrémně rychlá. Při redukci se zachovávají vertexové mapy, výběry i UV souřadnice.
  • Level of Detail (LOD) – komplexní systém pro práci s různě detailními verzemi objektů. Uživatel definuje podmínky, za kterých se má zobrazit více či méně detailní verze objektu. Přináší velké výhody při práci s velmi komplexními projekty (zrychlení práce v editoru či při renderingu), ale je také nezbytnou součástí práce všech grafiků v oblasti herního designu. Plan podpora export LOD dat prostřednictvím formátu FBX pro následné použití v populárních herních enginech.
  • AMD Radeon ProRender – multiplatformní technologie s interní integrací do prostředí Cinemy 4D R19. Jedná o první fázi integrace, která přináší první náhled na možnosti renderingu prostřednictvím grafických karet a naznačuje budoucí vývoj, který bude znamenat užší integraci se zbytkem programu.
  • Modernizace jádra programu – Cinema 4D R19 nabízí první pohled na rozsáhlejší změny v klíčových součástech jádra software, souvisejících s modernizací programu:
  • Nový Media Core – kompletně přepsané jádro pro práci s multimediálními soubory (obrázky, videa a zvukové soubory), které umožňuje podstatně rychlejší a paměťově efektivnější způsob práce. Nativní podpora formátu MP4 bez nutnosti instalace QuickTime přináší výhodu v podobě rychlých náhledových renderů, načítání MP4 videí do textur nebo jejich použití jako zdroje pro motion tracking. Vylepšena byla také podpora exportních formátů jako OpenEXR a DDS.
  • Robustní Modeling Core – zcela nové modelovací jádro se stane základem pro modernizované či nové modelovací nástroje a funkce v budoucích verzích programu. V aktuální verzi přináší zejména lepší práci s normálami.
  • BodyPaint 3D – 3D texturovací modul nyní disponuje nativní podporou zobrazovací technologie OpenGL, takže grafici mohou přímo na model kreslit v reálném čase detaily včetně odrazů, hrbolatosti nebo normálových map, deformační mapy, průhlednost a další. Práce na aktualizaci jádra programu přinesly první vlaštovku v podobě rychlejší a efektivnější konverze výběrů bodů na polygony a naopak, funkce zvětšení/zmenšení výběru UV bodů a dalších. 

Kompletní seznam novinek Cinema 4D R19

Detailní přehled novinek v Cinemě 4D R19 je k dispozici na stránkách novinek Cinema 4D R19 .
Názorná videa představující jednotlivé nejdůležitější novinky poté na Cineversity.com a youtube.com .

Novou verzi Cinemu 4D R19 je možné shlédnout poprvé naživo na konferenci SIGGRAPH 2017 v Los Angeles konané od 30. července do 3.srpna 2017. Veškeré prezentace budou k dispozici také ke sledování online na livestream.

Cena a dostupnost

MAXON Cinema 4D R19

Přehled novinek verze R19 (česky)
Cinema 4D Release 19 Information (anglicky)
New in Release 19 Videos (angl.)
Pressroom

O firmě MAXON

MAXON Computer patří mezi největší světové výrobce software pro 3D modelování, kreslení, vizualizace a animace. Jeho programy CINEMA 4D a BodyPaint 3D získaly řadu ocenění a jsou masově používány pro tvorbu vizuálních efektů ve filmech, výrobu reklamních a televizních spotů, architektonické vizualizace, produktový design, špičkovou grafiku do digitálních AAA her nebo ilustrace pro medicínu, vědu a výzkum. Firma MAXON Computer sídlí ve Friedrichsdorfu v Německu a má pobočky v USA, Velké Británii, Francii, Japonsku a Singapuru. Další informace o firmě a jejích produktech najdete na stránkách www.maxon.net.  MAXON je součástí Nemetschek Group.

Odkazy na další informační zdroje:

Website:              http://www.maxon.net/

Facebook:           https://www.facebook.com/maxon3d

Twitter:                 https://twitter.com/maxon3d

YouTube:            http://www.youtube.com/user/MaxonC4D

LinkedIn:             http://www.linkedin.com/company/791366

Google+:             https://plus.google.com/+maxoncinema4d

Instagram:           https://www.instagram.com/maxonc4d/