Cinema 4D R20 ohlášena!

MAXON dnes odhalil Cinemu 4D Release 20 (R20), zlomovou verzi svého ikonického software pro 3D design a animace. Verze 20 přináší pokročilé funkce pro VFX a motion grafiku a zahrnuje novinky jako uzlové materiály (nodes), volumetrické modelování, robustní import CAD dat a zásadní evoluci nástrojů MoGraph. MAXON představí Cinemu 4D R20 živě a on-line (C4DLive.com) na nadcházející konferenci SIGGRAPH 2018 ve Vancouveru od 14-16 srpna.

Klíčové novinky verze 20:

Uzlové materiály (nodes)

Poskytují zcela nové možnosti pro tvorbu materiálů – od jednoduchých referenčních objektů pro shadery až po komplexní shadery prostřednictím definování vzájemných vazeb. V editoru je k dispozici vice než 150 typů uzlů pro definování různých funkcí, které lze vzájemně kombinovat. 3D grafici tak dostávají do rukou extrémně flexibilní a robustní systém práce s materiály. Pro začátečníky je k dispozici speciální režim práce, který svým vzhledem připomíná klasický způsob definování materiálu, nicméně na pozadí se generuje materiál v uzlech. Uzlové materiály je možné “zabalit” jako tzv. asset, nastavit viditelné parametry a sdílet s ostatními uživateli.

MoGraph Pole (Fields)

Nové funkce v tomto modulu, který se stal de facto průmyslovým standardem pro 3D motion grafiku, nabízejí zcela nové možnosti definování účinnosti jednotlivých efektů prostřednictvím kombinací úbytků – ať už se jedná o různé tvary, shadery, zvuky, objekty nebo vzorce. Grafici mohou jednotlivá MoGraph pole vrstvit a mixovat. Seskupená pole lze pak použít pro detailní kontrolu efektorů, deformátorů, váh a dalších.

CAD Data Import

pouhým přetažením myši se souborem nyní můžete do Cinemy 4D R20 přímo importovat data z populárních CAD aplikací. Unikátní algoritmus pro převod NURBS dat do polygonů má řadu detailních nastavení a dokáže přizpůsobit úroveň teselace velikosti původního objektu. Podporovanými formáty jsou STEP, Solidworks, JT, Catia V5 a IGES.

Volumetrické modelování

OpenVDB Volume Builder a Mesher dovoluje vytvářet komplexní modely pouhým sčítáním či odčítáním základních tvarů. Pro procedurální modelování organických i technických tvarů v rámci OpenVDB můžete použít téměř jakýkoliv objekt včetně nových MoGraph polí. Volumetrické objekty lze exportovat a to včetně animací do souborového formátu .vdb pro použití v dalších 3D aplikacích nebo renderovacích programech, které podporují tento otevřený standard.

ProRender vylepšení

renderovací jádro ProRender pro rendering prostřednictvím grafické karty se dočkalo dalších vylepšení a to v podobě zásadních funkcí jako rendering do vrstev, podpory SSS (podpovrchový rozptyl světla) nebo motion blur. Součástí nové verze je také aktualizované jádro systému ProRender, podpora pro technologii Apple Metal 2, načítání textur mimo paměť GPU a další.

Vylepšení systémových technologií

Cinema 4D R20 přináší další změny v jádře programu, které jsou součástí dlouhodobého projektu modernizace systémových funkcí. Jedná se zejména o zásadní změny v API, nový framework pro práci s node systémem, pokračování vývoje modelovacího jádra a nový systém pro uživatelské rozhraní.

Další informace a ukázky

 

Ceny a dostupnost

Cinema 4D Release 20 bude v prodeji od září/septembra 2018 pro platformy macOS a Windows. Do té doby bude stále v prodeji verze Release 19 s tím, že při koupi plné verze nebo upgrade získají zákazníci zdarma přechod na verzi 20, jakmile bude v distribuci.