3D vizualizace a animace produktů z konstrukčních dat

Chcete se naučit, jak provádět vizualizace a animace produktů, pokud máte k dispozici konstrukční data? Pak jste na správné adrese, na této stránce Vám nabízíme kompletní český videoseriál na toto téma a to včetně stažení ukázkových souborů!

Download

Projektové soubory ke stažení

Kompletní zdrojová i finální data k videonávodům níže. Za poskytnutí konstrukčního modelu děkujeme Alfredu Ducháčovi ze SPŠ na Třebešíně v Praze.
projekt Alko - vizualizace (15.25 MB)   |   projekt Alko - postprodukce (36 MB)

CINEMA 4D

Úvod do problematiky a pracovní postupy ›

Popis problematiky vizualizací s využitím konstrukčních 3D dat, řešení problémů, konverze konstrukčních dat do polygonových formátů, postprodukce.

Celková délka: 18 min 48 s.  |  Jazyk: česky   |  Autor: Stanislav Szkandera

CINEMA 4D

Konverze 3D dat pomocí Okino Polytrans ›

Konverze konstrukčního modelu ze SolidWorks do polygonového formátu pro použití v programu CINEMA 4D za pomocí konverzní utility Okino Polytrans.

Celková délka: 6 min 36 s.  |  Jazyk: česky  |  Autor: Stanislav Szkandera

ARTsmart

Základy práce v programu CINEMA 4D ›

Základní rozhraní programu CINEMA 4D R15, způsob navigace v editačním okně a elemtární užití hlavního správce scény CINEMY 4D - Správce objektů.

Celková délka: 13 min 26 s. |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Adobe AfterEffects

CINEMA 4D - správci objektů a materiálů ›

V tomto díle prohloubíme znalosti práce se Správcem objektů, který je opravdu základním prvkem CINEMY 4D. Naučíme se přesně identifikovat jednotlivé objekty, pracovat s generátory či objasníme, co to znamená polygonový objekt. Lekce pokračuje základním seznámením se Správcem materiálů, Prohlížečem obsahu, unikátním knihovnou CINEMY 4D a nakonec Vás obeznámí s tím, kterak umisťovat a natáčet objekty ve scéně.

Celková délka: 13 min 53 s.  |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Sketch and Toon

Nastavení osvětlení scény ›

Nastavení komplexního osvětlení scény za použití přednastavené (a poskytnuté ke stažení) knihovny. Výsledkem je perfektně připravená scéna čekající jen na finální materiály - povrchy objektů.

Celková délka: 8 min 41 s.  |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

NET render

Použití materiálů a jejich aplikace na objekty ›

Aplikace materiálů z knihovny. V této lekci využijeme předdefinovanou knihovny pro vytvoření většiny realistických povrchů vzorového objektu. Využijeme přitom množství výtečných funkcí, které proces úpravy povrchů zásadně zrychlí.

Celková délka: 11 min 41 s  |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Vray

Tvorba vlastních materiálů ›

V tomto díle se naučíme tvořit materiály vlastní a to i poměrně komplexní, jakým je materiál dřevěné vrtule modelu. Mimo to se naučíme aplikovat materiály na vybrané části modelů, více pracovat se Správcem objektů a mnoho dalšího.

Celková délka: 24 min 29 s   |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Vray

Statická vizualizace ›

Poslední díl, který se věnuje tvorbě statické vizualizace. Podrobně si projdeme nastavení výpočtu, možnost výpočtu jednotlivých složek obrazu za využití tzv. vrstev známých například z Adobe Photoshop a nakonec porovnáme, zda je vhodnější Standardní a nebo Fyzikální vizualizační jádro.

Celková délka: 27 min 30 s   |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Vray

CINEMA 4D a Adobe Photoshop, zpracování obrazu, práce s vrstvami a maskami 01 ›

V tomto sermináři zpracujeme výsledný vypočtený obraz, uložený do vrstev, ve standardu oblasti úpravy obrazu Adobe Photoshopu. Zjistíme jak pracovat s vrstvami, maskami, výběry a mnoho dalších technik, které jsou nezbytené pro finální doladění obrazu. A co více, zjistíme, že množství úprav není nutné vytvářet přímo ve 3D, ale postačí 2D editor...

Celková délka: 17 min 16s   |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Vray

CINEMA 4D a Adobe Photoshop, zpracování obrazu, práce s vrstvami a maskami 02 ›

CINEMA 4D nám umožňuje ukládat i obrazy s vyšší bitovou hloubkou než standardních 8-bitů. Jakou mají tyto obrazy výhodu popíšeme v této části semináře, vysvětlíme výhody 16 a 32 bitů. Druhým tématem je pak práce s normálovou vrstvou. Speciální vrstvou, kterou můžeme upravit osvětlení objektu,aniž bychom jej museli znova renderovat...

Celková délka: 14 min 29s   |  Jazyk: česky  |  Autor: Ing. Pavel Zoch, PhD.

Poslední dva díly seriálu (postprodukce v Photoshopu + příprava letáku a animace) budou publikovány v blízké době.

Další desítky českých videí na portálu https://vimeo.com/cinema4dcz/videos