Rychlý přehled rozdílů |
CINEMA 4D Prime
|
CINEMA 4D
Broadcast |
CINEMA 4D
Visualize |
CINEMA 4D
Studio |
moderní 64-bitová architektura, podpora Windows i Mac OS X |
|
|
|
|
kompletní polygonální modelovací systém |
|
|
|
|
přepracováno v R17 modelování s využitím křivek |
|
|
|
|
vylepšeno v R17 Skulpting (sochání) video 2 |
|
|
|
|
snadná rozšiřitelnost - doplňky třetích stran, vizuální editor XPresso, skriptování v jazycích Python, COFFEE a C++ |
|
|
|
|
nelineární animační systém |
|
|
|
|
standardní vizualizační jádro (raytracing) |
|
|
|
|
pokročilé vizualizační jádro (GI-radiosita) |
|
|
|
|
fyzikální vizualizační jádro |
|
|
|
|
fyzikální kamera (clona, uzávěrka, ISO) |
|
|
|
|
fyzikální obloha |
|
|
|
|
novinka v R17 Take System (variantní scény + render vrstvy) |
|
|
|
|
Sketch and Toon (výstup ala ruční kresba) |
|
|
|
|
MoGraph |
|
|
|
|
HAIR (vlasy, chlupy) |
|
|
|
|
novinka v R16 Motion Tracker (integrace 3D do videa) |
|
|
|
|
grass (tráva) |
|
|
|
|
dynamika a kolize pevných těles* |
|
|
|
|
dynamika a kolize měkkých těles |
|
|
|
|
pokročilá animace postav |
|
|
|
|
Team Render (síťový rendering statických snímků a animací)** |
|
|
|
|
novinka v R16
Team Render Server na bázi klient / server architektury** |
|
|
|
|
* CINEMA 4D Broadcast popdoruje dynamiku pouze u MoGraph objektů.
** CINEMA 4D Broadcast a Visualize obsahují síťový rendering animací pro 3 klientské počítače, CINEMA 4D Studio pak pro neomezený počet klientů (technicky omezeno na 42).
Detailní srovnání funkcí a nástrojů
Editor / uživatelské rozhraní |
CINEMA 4D Prime
|
CINEMA 4D
Broadcast |
CINEMA 4D
Visualize |
CINEMA 4D
Studio |
vícejazyčné uživatelské rozhraní s možností přepínání jazyků včetně češtiny |
|
|
|
|
přizpůsobitelný vzhled a klávesové zkratky |
|
|
|
|
podpora OpenGL 3.0 pro pokročilé zobrazení scény v editoru |
|
|
|
|
podpora stereoskopického 3D zobrazení přímo v editoru (3D brýle) |
|
|
|
|
robustní systém referenčních objektů (xRef) |
|
|
|
|
definování vlastních klávesových zkratek |
|
|
|
|
podpora práce s tablety Wacom a polohovacími zařízeními 3dconnexion |
|
|
|
|
více otevřených projektů najednou |
|
|
|
|
HUD (head up display) |
|
|
|
|
novinka v R16 objekt Poznámka (anotace) |
|
|
|
|
novinka v R16 Solo režim (skrývání objektů) |
|
|
|
|
Výměna dat (import / export)* |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
DXF, DWG, 3DS, DAE, FBX, DEM, LWS, SRL, VRML2, OBJ, COLLADA |
|
|
|
|
novinka v R17 SketchUp import |
|
|
|
|
QuickTime, AVI (pouze pro Windows) |
|
|
|
|
grafické formáty včetně vrstev - PSD, TIFF, OpenEXR |
|
|
|
|
grafické formáty HDR, DPX, RLA, RPF, BMP, IFF, JPG, PICT, PNG, TARGA |
|
|
|
|
AfterEffects Compositing Exchange včetně 3D dat |
|
|
|
|
CINEWARE: přímé propojení s Adobe AfterEffects CC |
|
|
|
|
NUKE Exchange |
|
|
|
|
BodyPaint 3D Exchange - 3ds max, Maya, Lightwave, XSI |
|
|
|
|
Apple Motion Exchange včetně 3D dat |
|
|
|
|
Apple Final Cut compositing exchange |
|
|
|
|
Shake compositing exchange |
|
|
|
|
Digital Fusion compositing exchange |
|
|
|
|
IGES import |
|
|
|
|
OKINO Polytrans plugin (pouze pro Windows)
(určen pro majitele Okino Polytrans, využitím tohoto pluginu se pouze umožňuje původní soubor zkonvertovaný v Okinu otevřít v Cinemě bez nutnosti další mezikonverze) |
|
|
|
|
vylepšeno v R16
Podpora pro aktuální verze FBX 2014 a Alembic 1.5 |
|
|
|
|
* Některé datové formáty mohou mít řadu různých specifikací nebo mohou podporovat vlastnosti, jež nelze v CINEMĚ 4D interpretovat. Pro vyzkoušení importu / exportu 3D dat prosím použijte zkušební verzi programu.
Materiály a textury |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
přepracováno v R17 práce s barvami a vzorníky |
|
|
|
|
pokročilý systém pro definování fotorealistických materiálů |
|
|
|
|
množství shaderů a šumů pro definování komplexních povrchů |
|
|
|
|
pokročilý texturovací systém BodyPaint 3D |
|
|
|
|
novinka v R16 UV Peeler a další vylepšení v UV editoru |
|
|
|
|
SSS shader (podpovrchový rozptyl světla) |
|
|
|
|
Wood Shader (dřevo) |
|
|
|
|
novinka v R17 shader Variace |
|
|
|
|
novinka v R17 shader Vzorec |
|
|
|
|
zobrazení ArtShaderu v reálném čase přímo v editoru |
|
|
|
|
subpolygonální deformace (SPD) |
|
|
|
|
Sketch and Toon materiály pro ručně kreslený vzhled |
|
|
|
|
HAIR and FUR materiály pro vlasy, chlupy a traviny |
|
|
|
|
GRASS materiál pro simulaci trávy |
|
|
|
|
vylepšeno v R16 komplexní správce textur |
|
|
|
|
vylepšeno v R16 shader Cihly |
|
|
|
|
novinka v R16 Nový systém odrazivosti v materiálech |
|
|
|
|
Světla a kamery |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
bodová, všesměrová, plošná a sluneční světla |
|
|
|
|
komplexní nastavení světel včetně dosahu, úbytků, šumů, stínů, apod. |
|
|
|
|
osvětlení pomocí HDRI mapy |
|
|
|
|
generátor fyzikální oblohy a slunce |
|
|
|
|
fotometrická IES světla |
|
|
|
|
kaustické světelné efekty |
|
|
|
|
fyzikální kamera (clona, uzávěrka, ISO) |
|
|
|
|
jeřábová kamera |
|
|
|
|
rekonstrukce kamery z fotografie
(pro zákres 3D do fotek a videa) |
|
|
|
|
novinka v R17 Redukce deformace čočky (pro zákres 3D do fotek a videa) |
|
|
|
|
Rendering |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
render až do rozlišení 128.000 x 128.000 pixelů / 32 bits per pixel |
|
|
|
|
novinka v R17 Take System (Render Layers) |
|
|
|
|
renderovací instance |
|
|
|
|
podpora barevných profilů |
|
|
|
|
vyvážení bílé |
|
|
|
|
lineární workflow |
|
|
|
|
render do vrstev (TIFF / PSD / OpenEXR) |
|
|
|
|
rychlý raytracing |
|
|
|
|
prohlížeč obrázků s možností dodatečných úprav výstupů |
|
|
|
|
efekt Ambient Oclusion |
|
|
|
|
pokročilý rendering GI včetně Light Mappingu a Irradiance Cache 2.0
|
|
|
|
|
novinka v R17 funkce material override pro testování osvětlení |
|
|
|
|
fyzikální render s nativními efekty rozostření (DOF a Motion Blur) |
|
|
|
|
vylepšené nastavení vyhlazování |
|
|
|
|
stereoskopický rendering (výstup pro 3D brýle) |
|
|
|
|
fyzikální kamera s nastavením clony, rychlosti uzávěrky, citlivosti filmu apod. |
|
|
|
|
barevné tónování (Color Mapping) |
|
|
|
|
systém Sketch and Toon pro ručně kreslený výstup |
|
|
|
|
nový Sub Surface Scattering (efekt podpovrchového rozptylu světla) |
|
|
|
|
vylepšeno v R16 Team Render (síťový rendering statických snímků a animací)* |
|
|
|
|
novinka v R16 Team Render Server na bázi klient / server architektury* |
|
|
|
|
* CINEMA 4D Broadcast a Visualize obsahují síťový rendering animací pro 3 klientské počítače, CINEMA 4D Studio pak pro neomezený počet klientů (technicky omezeno na 42).
Animace |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
novinka v R17 nová vylepšení pro animátory |
|
|
|
|
komplexní nelineární animační systém |
|
|
|
|
animace prakticky libovolného parametru scény nebo objektu |
|
|
|
|
systém pro generování částic |
|
|
|
|
Thinking Particles - inteligentní částicový systém |
|
|
|
|
vylepšená časová osa, práce s F-křivkami |
|
|
|
|
porovnávání animací v Prohlížeči obrázků |
|
|
|
|
MoGraph včetně dynamiky MoDyn (dynamika pevných těles, aplikovatelná pouze na objekty MoGraph) |
|
|
|
|
Animace šatů včetně dynamiky |
|
|
|
|
Dynamika pro libovolné objekty (dynamika pevných i měkkých těles + pružiny, čepy a motory ) |
|
|
|
|
systém pro pokročilou tvorbu postav |
|
|
|
|
automatizace tvorby kostry (autorigging) |
|
|
|
|
nový systém tvorby svalů |
|
|
|
|
systém CMotion pro animace pohybu postav |
|
|
|
|
Visual Selector pro rychlý výběr objektů |
|
|
|
|
novinka v R16 animační interakce video 2 |
|
|
|
|
novinka v R16 Motion Tracker (integrace 3D do videa) |
|
|
|
|
Knihovny materiálů, 3D objektů, světel a nastavení scén |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
vylepšeno knihovny s 3D objekty, materiály, scénami a interaktivními objekty
vylepšení knihoven v R17 vylepšení knihoven v R16 |
základní knihovna s 3D objekty a materiály |
|
|
|
|
Broadcast Content |
|
|
|
|
Visualize Content materiály, 3D objekty pro achitekturu, Home Builder, obaly |
|
|
|
|
Studio Content Home Builder, schody, okna, dveře, obaly |
|
|
|
|
Ostatní nástroje a funkce |
Prime
|
Broadcast |
Visualize |
Studio |
nástroj Virtuální průchod scénou |
|
|
|
|
MoGraph - pokročilé animace včetně dynamiky tuhých těles MoDyn |
|
|
|
|
Hair - tvorba a animace 3D vlasů, chlupů a travin |
|
|
|
|