Učebna Digital Media a Amos Software Praha

CINEMA 4D: Sculpting - PRAHA

Školení na obsluhu a využití možností skupltovacího systému CINEMY 4D (součástí verzí CINEMA 4D Studio nebo BodyPaint 3D Standalone) - vhodné pro všechny uživatele, kteří potřebují vytvářet komplexní 3D modely, ale pro účely modelování preferují spíše kreativní modelovací nástroje. U účastníků se předpokládá znalost práce v prostředí nejnovější verze programu CINEMA 4D minimálně na úrovni kurzů C4D-start1 a C4D-start2. V ceně je přístup k počítači pro každého účastníka.

Profil absolventa: Absolvent semináře bude mít po jeho dokončení komplexní znalosti problematiky sculptovacích tehcnologií a navazujících technologií v CINEMĚ 4D R14. Bude schopen plně finalizoavt své modely, konstruovat modely pomocí sculptingu a retopologie, tvořit UV organických objektů, zapékat výsledné textury a texturovat sculptované objekty.

Termíny:

Školicí centrum Digital Media, Praha Žižkov

  • V tuto chvíli sbíráme poptávky na další školení. Vyplňte prosím formulář pro zájemce - odkaz najdete níže.

Pokud vám daný termín nevyhovuje nebo není žádný vypsán, vyplňte prosím formulář pro předběžné zájemce. Jakmile budou otevřeny nové kurzy, budeme vás o této skutečnosti ihned informovat.

Cena: 6.000 Kč bez DPH (7.260 Kč s DPH) platbu je nutné provést předem na zálohovou fakturu!

Délka školení: 1 den, od 9:15 - 17:00, 8 vyučovacích hodin
Vstupní znalosti: Znalost poslední verze programu CINEMA 4D na úrovni kurzů C4D-start1 a C4D-start2.
Výukové mat.:

Pracovní scény ve formátu C4D.

Počet účastníků:

Minimum jedna osoba, každá další osoba se slevou 50%.

Technika:

iMac (Windows 7 & MacOS X), PC (Windows 7), nejnovější CINEMA 4D STUDIO, nejnovější Adobe Creative Cloud, připojení k internetu

Místo:

Praha Žižkov - nová učebna školicího centra Digital Media
Jeseniova 1151/55, 130 00 Praha 3 Žižkov
(zobrazit na www.MAPY.cz | www.Google.cz )

doprava MHD: metrem na stanici Hlavní nádraží (C),
dále tramvají č.9, 55, 58 na zastávku Biskupova (od metra Hl.nádraží je to 7 zastávek / 10 minut). Závěrem 8 minut pěšky na západ ulicí Jesenionou.
U vstupních dveří použít zvonek Digital Media.

doprava autem: v ulici je k dispozici několik míst oranžové zóny se stání na parkovací hodiny

Pavel Zoch

Lektor

Toto školení vede Ing. Pavel Zoch, PhD., dlouholetý uživatel a školitel programu CINEMA 4D, betatester společnosti MAXON, Wacom evangelist. Autor českého překladu CINEMY 4D a řady videonávodů. Publikuje pravidelně na portálech 3dsoftware.cz a grafika.cz.

Jednou z hlavních novinek CINEMY 4D R14 byl sculpting. Sculpting je technologií, kterou můžeme vytvářet bezprecedentní detaily, které nebyly dříve bez externích nástrojů možné. Využití této technologie je ale podstatně širší. Její uplatnění není jen v okamžíku, kdy chceme nějaký objekt dokončit, ale také v obecném přístupu k modelování organických, ale i jiných tvarů.

Sculpting nám totiž mimo svého vlastního užití, tvorby detailů, dává také unikátní možnost zcela změnit své zvyklosti. Pokud je něco v případě modelování klíčové, pak je to otázka správné topologie – konstrukce modelu a perfektního tvaru. Pro zejména méně zkušené uživatele je plnění těchto dvou požadavků souběžně, při běžném modelování, velmi náročnou úlohou. Sculpting nám ale dává vynikající možnost. Dává nám možnost obě tyto klíčové otázky rozdělit. Vyřešit nejdříve tvar objektu, a tomuto finálnímu tvaru definovat vhodnou polygonovou síť. Tu můžeme zpracovat již dále standardním způsobem, můžeme ji animovat, texturovat, či dokončit sculptingem.

Mohlo by se zdát, že daná cesta situaci dělá složitější, ale není tomu tak. Je totiž cestou, která je velmi svobodá. Dává uživateli možnost věnovat se nejdříve tomu, co je opravdu podstatné. Designu modelu, jeho tvaru. Topologie, již korektní, přijde vzápětí.

Jakkoliv není v CINEMĚ 4D specializovaný nástroj na retopologizaci povrchu, tak má aplikace několik nástrojů a objektů, které jej dokáží velmi efektivně nahradit. Předpokládejme tedy, že se pustíme onou zcela svobodnou tvurčí cestou. Víceméně absentujeme na korektní topologii, jednoduchým objektem zaplníme základní objem tělesa a sculptingem jej vytvoříme věrný tvar modelu. Následně pomocí dalších nástrojů a objektů CINEMY 4D velmi rychle připravíme nový retopologizovaný stav povrchu. Připravený pro další práci.

Dalším krokem může být finální sculpting, a nebo tvorba UV souřadnic. UV je nutné skoro vždy zejména pro zapečení sculptovaného povrchu, ale i pro další efekty a technologie. Přesto občas je vhodné UV řešit až po sculptingu, protože i nulová segmentace povrchu je upravena podle sculptovaného stavu a tak UV upravené podle finálního stavu je přesnější, než UV vytvořené před samotným sculptingem.

A nakonec můžeme objekt skutečně dokončit pomocí sculptovacích nástrojů CINEMY 4D.

Popsali jsme si komplexní workflow sculptovacích nástrojů, popsali jsme obsah nabízeného semináře. V bodech lze obsah semináře popsat následovně:

1) úvod do technologie sculptingu a rozhraní sculptování
2) segmentace modelu, funkce segmentace,
3) nastavení sculptovacích nástrojů
4) nástroje sculptování, jejich použití
5) práce s tabletem
6) symetrie
7) zmražení
8) zapékání
9) sculpting, příprava proxy modelů jako systém svobodné tvorby
10) způsoby retopologizace
11) UV editace modelů
12) finální sculpting, práce s razítky, šablonami a další
13) práce s deformačními mapami a normálovými mapami
14) texturováuní sculptovaných objektů

Komu je seminář určen

Všem, kteří chtějí být schopni jednak finalizovat své hotové modely mající korekltní topologii a i těm, kteří mohou sculptingem nahradit své stávající modelovací postupy, jelikož tato cesta je ve svém výsledku velmi efektivní. Jednoduše, všem, kteří chtějí perfektně modelovat. CNEMA 4D R13/14.

Závěr

Absolvent semináře bude mít po jeho dokončení komplexní znalosti problematiky sculptovacích tehcnologií a navazujících technologií v CINEMĚ 4D R14. Bude schopen plně finalizoavt své modely, konstruovat modely pomocí sculptingu a retopologie, tvořit UV organických objektů, zapékat výsledné textury a texturovat sculptované objekty.

Podmínky pro konání školení

  • školení se uskuteční v případě účasti alespoň minimálního počtu účastníků. Minimální počet účastníků je uveden na stránce s informacemi o daném školení.
  • Při nedostatečném počtu účastníků se školení nekoná a již přihlášeným účastníkům bude nabídnut jiný termín nebo vrácení zaplacené částky v plné výši. Informaci o zrušení kurzu poskytne pořadatel přihlášeným účastníkům s dostatečným předstihem, nejpozději však do 4 pracovních dnů před ohlášeným datem konání kurzu.
  • Platba za školení musí být obdržena nejpozději den před prvním dnem kurzu, pokud není dohodnuto jinak.

Podmínky pro účast na školení

  • Účast na školení je podmíněna potvrzením objednávky ze strany pořadatele školení a zaplacením zálohové faktury účastníkem školení a to nejpozději do jednoho dne před začátkem školení (pokud není dohodnuto jinak).

Podmínky pro zrušení účasti na školení

  • Každé zrušení účasti (storno) musí být oznámeno písemně (e-mailem) a to na adresu obchod {zavináč} digitalmedia {tečka} cz.
  • Storno oznámené dříve než 11 pracovních dnů před zahájením kurzu je bezplatné a poplatek bude na požádání vrácen.
  • Při zrušení objednávky od 6 do 10 pracovních dnů před zahájením kurzu, bude účtován storno poplatek ve výši 25% ceny kurzu.
  • Při zrušení objednávky od 3 do 5 pracovních dnů před zahájením kurzu se účastnický poplatek nevrací. Pro účast na některém z pozdějších kurzů stejného typu bude poskytnuta sleva ve výši 60%.
  • Při stornu oznámeném později než 3 pracovní dny před zahájením kurzu nebo při neúčasti na kurzu účastnický poplatek propadá bez nároku na náhradu.
  • Výše uvedené storno poplatky se netýkají situace, kdy dojde ke zrušení kurzu ze strany poskytovatele.

CINEMA 4D: Mograph

Obsluha a využití možností systému Mograph - dynamika, klonování, motion graphics, efektory a další. Vhodné pro Motion Graphics animátory, ale také architekty či designéry. Popis školení ›

  • Kód kurzu: C4D-mograph
  • Délka školení: 1 den (8 vyučovacích hodin)
  • Cena: 6.000 Kč bez DPH (7.260 Kč s DPH)
  • Místo: PRAHA

CINEMA 4D: světla a svícení

Světla, svícení, světelné efekty, globální iluminace a vše, co s tím souvisí. Specializované školení vhodné pro všechny 3D grafiky, kteří chtějí pochopit možnosti a limity různých metod svícení a dosáhnout tak maximálně věrného vzhledu svých vizualizací a animací. Popis školení ›

  • Kód kurzu: C4D-svetla
  • Délka školení: 1 den (8 vyučovacích hodin)
  • Cena: 6.000 Kč bez DPH (7.260 Kč s DPH)
  • Místo: PRAHA

CINEMA 4D: Bodypaint 3D

Pokročilé texturování prostřednictvím modulu Bodypaint 3D. Mapování povrchů na objekty, UV souřadnice, práce se štětci, vrstvy, integrace s Adobe Photoshop. Popis školení ›

  • Kód kurzu: C4D-bodypaint
  • Délka školení: 1 den (8 vyučovacích hodin)
  • Cena: 6.000 Kč bez DPH (7.260 Kč s DPH)
  • Místo: PRAHA
Konference Digital Media - 23.11 v Praze

3D animace a vizualizace, virtuální realita
hardware a software pro 3D grafiku