Školení CINEMA 4D: základy 3D vizualizací v architektuře

Úvodní specializované školení pro zájemce z oblasti architekturu a interiérového designu. Předpokládá se předchozí znalost programu na úrovni kurzů C4D-start1 a C4D-start2. V ceně je přístup k počítači a tištěné pracovní listy pro každého účastníka.

Obsah školení

Import z CAD a úprava modelu

  • import z Archicadu, Allplanu, export zpět
  • úskalí importu z dalších aplikací, vhodné 3D formáty
  • úprava importovaných modelů
  • dávkové zarovnání os
  • měřítko projektu a jeho změna
  • použití knihoven CINEMY 4D (Prohlížeč obsahu)

Doplnění scény

  • tagy nastavení vlastností objektů (kompozice, zobrazení, ochrana)
  • kopírování objektů – klonování, duplikování, Pole, Instance, plugin Duplicate Object
  • náhodné rozmístění objektů
  • používání rendrovaných instancí

Svícení interiérů a exteriérů

  • zásady a možnosti svícení
  • Světla IES
  • Svícení pomocí iluminačních ploch
  • GI light portál
  • Nastavení renderingu
  • Svícení pomocí HDRI
  • fyzikální obloha
  • Noční svícení
  • Použití fotografie do pozadí

Rendering

  • nový systém Globální Iluminace
  • Mapy radiosity
  • nová Irradiance Cache
  • Light Mapping
  • Team Render
  • Nastavení renderingu
  • Optimalizace výpočtu
  • rendering do vrstev - Multipass
  • použití okolního prostředí - Ambient Occlusion

Kompozice do fotografie

  • zákres do fotky pomocí vlastnosti kalibrace kamery
  • rekonstrukce scény zákresu a důležitá nastavení

Kamery

  • fyzikální parametry kamery, DOF – hloubka ostrosti, používání ISO citlivosti
  • vhodné způsoby animace pohybu kamery
  • střih kamer pomocí objektu klapka

Textury a materiály

  • hromadné změny importovaných materiálů
  • materiál trávník (Architectural Grass)
  • nový správce textur – výměna a dohledání ztracených textur
  • subpolygonová deformace
  • normálové mapy pomocí pluginu H2N