Školení CINEMA 4D: základy 3D produktových vizualizací

Úvodní specializované školení pro všechny zájemce o produktové vizualizace. Předpokládá se předchozí znalost programu minimálně na úrovni kurzů C4D-start1 a C4D-start2. V ceně je přístup k počítači a tištěné pracovní listy pro každého účastníka.

Obsah školení

Úprava prostředí Cinemy 4D pro práci při modelování, texturování a svícení

  • Uživatelské rozhraní Modeling, BodyPaint UV edit, Animation
  • Nastavení projektu, měřítko projektu a jeho změna

Vytváříme model

Ukážeme si vhodné postupy a nástroje pro modelování láhve, krabicového designu, volné modelování, 3D loga

  • použití modelovacích nástrojů z primitiv
  • modelování z křivek
  • volné modelování
  • editace modelu přes body, hrany a polygony
  • nové nástroje zaoblení (Bevel), posun (Slide)
  • import z cizích zdrojů
  • import křivek Illustrator pomocí pluginu CV-ArtSmart
  • duplikování objektů
  • náhodné rozmístění

Svícení

  • zásady a možnosti svícení
  • ukázka několika typů scén svícení, jejich konstrukce a nastavení
  • svícení pomocí světel
  • svícení pomocí iluminačních ploch
  • svícení pomocí HDRI
  • svícení skla a kovů
  • vytvoření virtuálního ateliéru
  • nastavení vlastností objektů pomocí Tagů

Materiály a textury

  • ukázka vytvoření  UVW mapy (video ke stažení)
  • složitější materiály
  • vrstvení materiálů na objekt
  • materiál  skla,  kovu,  svíčky, 
  • nový správce textur – výměna a dohledání ztracených textur
  • normálové mapy pomocí pluginu H2N

Kamery

  • fyzikální parametry kamery, DOF – hloubka ostrosti

Animace

  • animujeme světla, objekty a textury
  • animace pohybu kamery

Rendering

  • Multipass vrstvy
  • zpracování multipassu v PSD
  • nastavení pro testování a pro finální výpočet
  • nastavení renderingu animací
  • Team Render
  • nové GI