Hostage by Dennis Frick

Školení CINEMA 4D: základy 2

Školení přímo navazuje na jednodenní školení CINEMA 4D - základy 1, ale je vhodné i pro klienty, kteří se umí orientovat v prostředí programu, vytvářet jednoduché modely, přiřazovat jim materiály a vyrenderovat základní vizualizaci.

certifikat

Získejte oficiální certifikát CINEMA 4D BASICS!

Toto školení je součástí certifikovaného kurzu CINEMA 4D - základy. Absolvováním obou základních školení a úspěšným složením testu, získáte oficiální certifikát firmy MAXON - CINEMA 4D Basics.

Test a certifikace není povinná - celý kurz můžete absolvovat i bez testu, nicméně pak nemáte nárok na certifikát.

Cíl školení: absolventi školení si rozšíří obecné znalosti práce v programu CINEMA 4D. Naučí se vytvářet složitější modely, reálnější materiály, nastavit přesnější svícení a renderovat kvalitnější vizualice.

Nastavení programu CINEMA 4D

  • detailní nastavení programu
  • použití klávesových zkratek a tvorba svých vlastních
  • úprava uživatelského rozhraní programu
  • instalace a použití pluginů
  • správce vrstev
  • správce textur
  • nastavení projektu
  • správce analýzy modelu

Modelování

  • volné modelování, modelování z křivek a použití nástroje polygonové pero
  • použití deformátorů, spojovací objekt
  • přichytávání a zarovnání os
  • používání N-úhelníků
  • optimalizace struktury
  • nástroje pro výběr
  • import modelů z jiných programů
  • komplexní příklad modelování hrnku, nasvícení a nastavení renderingu

Textury a materiály

  • odrazivost materiálu a její vrstvení
  • shadery přechod, fresnel, šum, fúze, lumas a vrstvy
  • generátory povrchu – dřevo, dlažba, cihly
  • okolní prostředí - Ambient Occlusion
  • normálové mapy
  • podpovrchový rozptyl světla – SSS
  • deformační mapa a subpolygonální deformace
  • vrstvení materiálu za pomocí výběru polygonů

Rendering

  • nastavení kamery a fyzikální kamery
  • porovnání možností, výhod a omezení rendrovacích systémů standardní a fyzikální
  • rendering do vrstev (multipass) a následná postprodukce v Adobe Photoshop®
  • pokročilé nastavení světel, fotometrie a IES světla
  • detaily nastavení globální iluminace - přehled výpočetních metod
  • svícení pomocí HDRI
  • krátce o použití kaustiky
  • Ambient Occlusion
  • Team Render - distribuovaný rendering
  • dávkový rendering
  • nutné znalosti pro úspěšný rendering animací
  • ukázka příkladů svícení různých scén

Částicový systém

  • generátor částic
  • modifikátory částic

BodyPaint 3D

  • seznámení a ukázka úpravy UV koordinát

Animace

  • animace parametrů objektů a pohybu po křivce
  • animace kamery po křivce s cílem
  • morfing dvou kamer
  • jeřábová kamera
  • objekt Klapka a její použití

Záverečný test (nepovinné)

  • test pro zájemce o certifikát CINEMA 4D BASICS - vyžadováno je absolvování kurzů CINEMA 4D - základy 1 a 2